Search

Sunday 14 April 2013

Fatwa Haram-Mengharami

Demi meraih undi Melayu/Islam, parti politik tertentu terpaksa mengunakan khidmat golongan agamawan untuk memenuhi nafsu politik mereka. Pelbagai contoh untuk dijadikan juadah kepada pembaca :-

A) Haram Menyokong Parti Politik Tertentu

Sebagai contoh, kebelakangan ini terdapat golongan agamawan yang mengeluarkan kenyataan yang penuh kontroversi iaitu haram memberi sokongan kepada parti politik tertentu. Sikap nafsu politik membuatkan parti politik ini sanggup melacurkan golongan agamawan untuk mengeluarkan kenyataan memihak kepada mereka. Kenyataan yang dikeluarkan oleh agamawan kadangkala lucu dan memualkan. Adakah ini negara monarki atau diktator dimana rakyat seolah-olah diugut pemikirannya supaya tidak mempunyai pilihan lain?

B) Haram Menjatuhkan Kerajaan

Ada pula golongan agamawan yang sangat 'lurus' sehingga mengeluarkan kenyataan haram bagi seseorang menjatuhkan kerajaan sedia ada walau dengan undi sekalipun kerana khuathir matinya di dalam Jahilliyah. Sikap ini mendapat ejekan dan perli pelbagai pihak seolah-olah proses pilihanraya tidak lagi diperlukan. Ia juga ibarat melahirkan masyarakat "Yes Bos!" walaupun umum mengetahui "Bos" anda bertindak zalim, melakukan jenayah dan etc.

C) Kafir Harbi/Kafir Zimmi

Akhir ini kecoh pula parti politik tertentu mendefinasikan parti mana diwakili oleh kafir harbi dan mana pula yang diwakili oleh zimmi. Pendefinasian ini dihurai bukan melalui kajian, tetapi melalui nafsu politik kuasa yang tidak dapat dibendung. Rakyat berugama Islam, tanpa selidik terus membuat hukuman siapa harbi dan siapa zimmi. Permainan politik yang berselindung di sebalik agama ini bukan sahaja jijik malah boleh membawa kepada konflik agama yang mampu meruntuhkan perpaduan yang telah terbina sejak sekian lama. Apakah secara tersirat ia menyeru penyokong sebuah parti politik tertentu untuk memerangi mereka yang dikatakan 'kafir harbi' ini dalam bentuk kekerasan?

Adakah agamawan ini lupa atau terlepas pandang bahawa khidmat mereka hanya digunakan sebagai boneka untuk 5 tahun sekali sahaja, tidak lebih tidak kurang.

Kelakar, setiap kali pilihanraya ada sahaja fatwa-fatwa lucu akan dikeluarkan pihak tertentu. Jangan panik, jangan gusar. Walhal selama ini, agamawan tidak pernah mendapat tempat dihati mereka dulu, kini dan selamanya.

Jika segalanya diyakini HARAM, tidak perlulah kita mendabik dada mengatakan bahawa ini negara demokrasi. Tidak perlulah kita melakukan proses undi dan tidak perlulah kita menubuhkan parti politik lain selain dari parti politik dari pemerintah. Ini kerana, segala proses ini haram dari mula hingga akhir.

Adakah anda semua mahu projek pembodohan ini berterusan?

Jika tidak, pastikan setiap undi anda membawa padah kepada mereka yang melacurkan agama untuk meraih undi.

No comments:

Post a Comment